Mālpils internātpamatskolas
Vides
izglītības pulciņa programma
Eko pulciņš
2017./2018.m.g.
Vārds,
uzvārds
|
Dace Purviņa
|
Pedagoģiskais
darba stāžs
|
22 gadi
|
Izglītība
|
Augstākā
|
Specialitāte
|
Vidusskolas
bioloģijas un pamatskolas ķīmijas skolotāja
|
Kursi
– tēma, gads, apjoms (h)
|
Eko
skolu koordinatoru forums 2014. (20h),
Ekoskolu
koordinatoru forums 2015.(15h)
Ekoskolu
koordinatoru forums 2016. (15.h)
Ekoskolu
koordinatoru forums 2017. (15h)
|
Kontakttālrunis
|
29476909
|
1. Programmas vispārējs raksturojums,
Mālpils internātpamatskolā mācās skolēni
no sociāli maznodrošinātajām un nelabvēlīgajām ģimenēm. Šiem skolēniem ir
svarīgi iemācīt saskatīt skaisto un interesanto dabā, velkot paralēles ar
iespējām veidot skaistas attiecības ģimenē, skolā, rotāt savu dzīves vidi ar
dabas materiāliem, plānot un organizēt savu mājsaimniecību. Lai to apgūtu,
nepieciešams skolēniem sniegt pamatzināšanas par vidi un tās problēmām, jāiemāca prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas šo vides problēmu
atpazīšanai un risināšanai. Svarīgi iemācīt un nostiprināt videi draudzīgas
uzvedības normas un veidot motivāciju aktīvai darbībai vides aizsardzībā.
2. Mērķis.
1.Radīt un
pilnveidot skolēnu interesi par dabas sistēmu un procesu pētīšanu. Veidojot viņos izpratni par dabas daudzveidību un vienotību, lai
sekmētu labvēlīgu attieksmi vides un veselības saglabāšanā un uzlabošanā.
2.Izveidot
izpratni
par Eko vidi un tās nozīmi cilvēka dzīves kvalitātes
uzlabošanā.
3. Uzdevumi.
1.
Sniegt pamatzināšanas par vidi un tās
problēmām, veidojot vienotu pasaules uztveri.
2.
Veidot prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas
vides problēmu atpazīšanai un risināšanai.
3.
Izglītot un radīt atbildības sajūtu par
ekonomiskajām, sociālajām, politiskām un ekoloģiskajām kopsakarībām un
mijiedarbībām sabiedrībā.
4.
Nostiprināt jaunas, videi draudzīgas uzvedības
normas , veidot motivāciju aktīvai darbībai vides aizsardzībā.
5.Sniegt
pamatzināšanas par Eko
vidi un tās nozīmi cilvēka dzīves kvalitātes
uzlabošanā.
4. Programmas īstenošanas laiks
2017./2018.mācibu gads
5. Mērķauditorija.
5.- 9. klase
6. Programmas
īstenošanas forma
Pulciņš
7.
Stundu skaits nedēļā – 2 (40min)
8.
Programmas saturs
Tematiskais
plāns
N.p.k.
|
Tēmas nosaukums
|
Kopējais stundu
skaits
|
Tēmas izklāsts/stundu
saturs
|
Stundu skaits
|
1.
|
Skolas
Vides pārskats
|
5
|
Skolas vides
pārskata sagatavošana
|
5 stundas – T/P*
|
2.
|
Ekopadomes rīcības plāns
|
5
|
Ekopadomes
rīcības plāna izveidošana
|
5 stundas – T/P*
|
3.
|
Ekopadomes ziņojuma stends
|
5
|
Ekopadomes
ziņojuma stenda izveidošana un papildināšana ar informāciju
|
5 stundas – T/P*
|
4.
|
Klimata pārmaiņas
|
10
|
Iepazīšanās ar
faktoriem, kas ietekmē klimata pārmaiņas un to ietekmi uz dabu un ekonomiku.
|
10 stundas –
T/P*
|
5
|
Enerģija
|
5
|
Enerģijas
izmantošana un taupīšanas iespējas
|
5 stundas – T/P*
|
6.
|
Atkritumi
|
5
|
Cilvēku ietekme
uz vidi un atkritumu samazināšanas iespējas
|
5 stundas – T/P*
|
7.
|
Ūdens
|
5
|
Ūdens nozīme
cilvēka dzīvē un dabas apritē, tā izmantošanas iespējas
|
5 stundas – T/P*
|
8.
|
Transports
|
5
|
Transporta
ietekme uz vidi un cilvēka veselību
|
5 stundas – T/P*
|
9.
|
Veselīgs dzīvesveids
|
5
|
Veselīga
dzīvesveida nozīme un ietekme uz vidi
|
5 stundas – T/P*
|
10.
|
Skolas apkārtne
|
5
|
Skolas vides un
apkārtnes nozīme skolēnu attīstībā
|
5 stundas – T/P*
|
11.
|
Meži
|
5
|
Meža nozīme dabā
un cilvēka dzīvē.
|
5 stundas – T/P*
|
12
|
Ekoskolas atskaites
sagatavošana
|
10
|
Praktiska
atskaites sagatavošana
|
10 stundas –
T/P*
|
Kopā
|
70
|
* Ieteicams
norādīt stundu teorētisko (T) vai praktisko (P) ievirzi
9.
Darba metodes, paņēmieni
pulciņa nodarbība, radoša darbnīca,
izstāde, konkurss, sacensības, ekskursija, eksperimentēšana, laboratorija,
vingrinājumi, individuāls/pārī/grupu darbs, patstāvīgais darbs, projekta
izstrāde un prezentēšana, konsultācijas
10.Plānotie rezultāti.
1.
Savas piederības dzīves videi apzināšanās.
2.
Zināšanas un izpratne par vidi un tajā
notiekošajiem procesiem.
3.
Radīta videi draudzīga attieksme (noteikta
vērtību orientācija un atbildības izjūta pret vidi).
4.
Prasme
iegūtās zināšanas izmantot, pieņemt lēmumus un tos
īstenot.
5.
Vides vērtības izpratne, radusies motivācija
rūpēties par Latvijas
dabu un kultūrvidi.
11.
Nepieciešamo resursu nodrošinājums
Telpas:
215.kabinets
Inventārs:
Škēres,
līme, krāsainie zīmuļi, flomāsteri, bioloģijas kabinetā pieejamie tehniskie
līdzekļi, iekārtas un aprīkojums, ITK
Materiāli:
zīmēšanas
papīrs, kartons,
12. Literatūras saraksts
1.
Metodiskais
materiāls ekoskolu skolotājiem, Vides izglītības fonds 2008.
2.
Ekokomandas
ilgtspējīgai attīstībai Rokasgrāmata Ekokomandas vadītājiem, 2003.
3.
Ekokomandas
ilgtspējīgai attīstībai Skolēna darba burtnīca 2003.
4.
Klimata
pārmaiņas un enerģija. Padomi ekoskolai.
5.
Klimata
pārmaiņas – Ekoskolu labās prakses piemēri
6.
Mainos
es. Mainies tu. Mainās visa pasaule.
7.
Patērē
ar prātu
8.
ĢMO-mīti
un fakti, 2010
9.
D.
Kalniņa, Iepako, izpako un tālāk, Skolotāja grāmata, 2007.
10.
D.
Kalniņa, Iepako, izpako un tālāk, Darba burtnīca, 2007.
11.
Šķiroto
atkritumu ceļš, 2006.
12.
Cilvēks
–atkritumi-vide, 2004.
13.
Cilvēks
vidē, Mācību palīglīdzeklis vides izglītībā, 2004.
14.
Cilvēks
vidē, Praktisko darbu burtnīca vides izglītībā, 2004.
15.
M.Grīnberga,
L.Ridūze, Rokasgrāmata vides izglītībā, 2006
16.
Enerģija
17.
Drošā
diena
18.
V.Makdono,
M.Braungards, No šūpuļa līdz šūpulim, 2012.
Interešu izglītības pulciņa vadītājs
_____________________________/ D.Purviņa/
(paraksts)
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru