Ekopulciņš

Mālpils internātpamatskolas
Vides izglītības pulciņa programma
Eko pulciņš
2017./2018.m.g.

Vārds, uzvārds
Dace Purviņa
Pedagoģiskais darba stāžs
22 gadi
Izglītība
Augstākā
Specialitāte
Vidusskolas bioloģijas un pamatskolas ķīmijas skolotāja
Kursi – tēma, gads, apjoms (h)
Eko skolu koordinatoru forums 2014. (20h),
Ekoskolu koordinatoru forums 2015.(15h)
Ekoskolu koordinatoru forums 2016. (15.h)
Ekoskolu koordinatoru forums 2017. (15h)
Kontakttālrunis
29476909

1. Programmas vispārējs raksturojums,
       Mālpils internātpamatskolā mācās skolēni no sociāli maznodrošinātajām un nelabvēlīgajām ģimenēm. Šiem skolēniem ir svarīgi iemācīt saskatīt skaisto un interesanto dabā, velkot paralēles ar iespējām veidot skaistas attiecības ģimenē, skolā, rotāt savu dzīves vidi ar dabas materiāliem, plānot un organizēt savu mājsaimniecību. Lai to apgūtu, nepieciešams skolēniem sniegt pamatzināšanas par vidi un tās problēmām, jāiemāca prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas šo vides problēmu atpazīšanai un risināšanai. Svarīgi iemācīt un nostiprināt videi draudzīgas uzvedības normas un veidot motivāciju aktīvai darbībai vides aizsardzībā.
2. Mērķis.
1.Radīt un pilnveidot skolēnu interesi par dabas sistēmu un procesu pētīšanu. Veidojot viņos izpratni par dabas daudzveidību un vienotību, lai sekmētu labvēlīgu attieksmi vides un veselības saglabāšanā un uzlabošanā.
2.Izveidot izpratni par Eko vidi un tās nozīmi cilvēka dzīves kvalitātes uzlabošanā.
3. Uzdevumi.
1.      Sniegt pamatzināšanas par vidi un tās problēmām, veidojot vienotu pasaules uztveri.
2.      Veidot prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas vides problēmu atpazīšanai un risināšanai.
3.      Izglītot un radīt atbildības sajūtu par ekonomiskajām, sociālajām, politiskām un ekoloģiskajām kopsakarībām un mijiedarbībām sabiedrībā.
4.      Nostiprināt jaunas, videi draudzīgas uzvedības normas , veidot motivāciju aktīvai darbībai vides aizsardzībā.
5.Sniegt pamatzināšanas par Eko vidi un tās nozīmi cilvēka dzīves kvalitātes uzlabošanā.
4. Programmas īstenošanas laiks
2017./2018.mācibu gads
5. Mērķauditorija.
     5.- 9. klase
6. Programmas īstenošanas forma
Pulciņš
7. Stundu skaits nedēļā – 2 (40min)
8. Programmas saturs

Tematiskais plāns

N.p.k.
Tēmas nosaukums
Kopējais stundu skaits
Tēmas izklāsts/stundu saturs
Stundu skaits
1.
Skolas Vides pārskats
5
Skolas vides pārskata sagatavošana
5 stundas – T/P*
2.
Ekopadomes  rīcības plāns
5
Ekopadomes rīcības plāna izveidošana
5 stundas – T/P*
3.
Ekopadomes ziņojuma stends
5
Ekopadomes ziņojuma stenda izveidošana un papildināšana ar informāciju
5 stundas – T/P*
4.
Klimata pārmaiņas
10
Iepazīšanās ar faktoriem, kas ietekmē klimata pārmaiņas un to ietekmi uz dabu un ekonomiku.
10 stundas – T/P*
5
Enerģija
5
Enerģijas izmantošana un taupīšanas iespējas
5 stundas – T/P*

6.
Atkritumi
5
Cilvēku ietekme uz vidi un atkritumu samazināšanas iespējas
5 stundas – T/P*

7.
Ūdens
5
Ūdens nozīme cilvēka dzīvē un dabas apritē, tā izmantošanas iespējas
5 stundas – T/P*

8.
Transports
5
Transporta ietekme uz vidi un cilvēka veselību
5 stundas – T/P*

9.
Veselīgs dzīvesveids
5
Veselīga dzīvesveida nozīme un ietekme uz vidi
5 stundas – T/P*

10.
Skolas apkārtne
5
Skolas vides un apkārtnes nozīme skolēnu attīstībā
5 stundas – T/P*

11.
Meži
5
Meža nozīme dabā un cilvēka dzīvē.
5 stundas – T/P*

12
Ekoskolas atskaites sagatavošana
10
Praktiska atskaites sagatavošana
10 stundas – T/P*
Kopā
70
* Ieteicams norādīt stundu teorētisko (T) vai praktisko (P) ievirzi



9. Darba metodes, paņēmieni
pulciņa nodarbība, radoša darbnīca, izstāde, konkurss, sacensības, ekskursija, eksperimentēšana, laboratorija, vingrinājumi, individuāls/pārī/grupu darbs, patstāvīgais darbs, projekta izstrāde un prezentēšana, konsultācijas

10.Plānotie rezultāti.
1.      Savas piederības dzīves videi apzināšanās.
2.      Zināšanas un izpratne par vidi un tajā notiekošajiem procesiem.
3.      Radīta videi draudzīga attieksme (noteikta vērtību orientācija un atbildības izjūta pret vidi).
4.      Prasme iegūtās zināšanas izmantot, pieņemt lēmumus un tos īstenot.
5.      Vides vērtības izpratne, radusies motivācija rūpēties par Latvijas dabu un kultūrvidi.

11. Nepieciešamo resursu nodrošinājums
            Telpas: 215.kabinets
            Inventārs: Škēres, līme, krāsainie zīmuļi, flomāsteri, bioloģijas kabinetā pieejamie tehniskie līdzekļi, iekārtas un aprīkojums, ITK
            Materiāli: zīmēšanas papīrs, kartons,
12. Literatūras saraksts
1.      Metodiskais materiāls ekoskolu skolotājiem, Vides izglītības fonds 2008.
2.      Ekokomandas ilgtspējīgai attīstībai Rokasgrāmata Ekokomandas vadītājiem, 2003.
3.      Ekokomandas ilgtspējīgai attīstībai Skolēna darba burtnīca 2003.
4.      Klimata pārmaiņas un enerģija. Padomi ekoskolai.
5.      Klimata pārmaiņas – Ekoskolu labās prakses piemēri
6.      Mainos es. Mainies tu. Mainās visa pasaule.
7.      Patērē ar prātu
8.      ĢMO-mīti un fakti, 2010
9.      D. Kalniņa, Iepako, izpako un tālāk, Skolotāja grāmata, 2007.
10.  D. Kalniņa, Iepako, izpako un tālāk, Darba burtnīca, 2007.
11.  Šķiroto atkritumu ceļš, 2006.
12.  Cilvēks –atkritumi-vide, 2004.
13.  Cilvēks vidē, Mācību palīglīdzeklis vides izglītībā, 2004.
14.  Cilvēks vidē, Praktisko darbu burtnīca vides izglītībā, 2004.
15.  M.Grīnberga, L.Ridūze, Rokasgrāmata vides izglītībā, 2006
16.  Enerģija
17.  Drošā diena
18.  V.Makdono, M.Braungards, No šūpuļa līdz šūpulim, 2012.

Interešu izglītības pulciņa vadītājs _____________________________/ D.Purviņa/
                                                                               (paraksts)


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru